A szélesebb vevőkör igényeinek kielégítése érdekében a járműkínálat a C5 2001-es piaci bevezetése óta folyamatosan újabb és újabb modellekkel gazdagodott. Különböző karosszériák széles választéka fedi le az egyes kategóriákat: az alsókategóriás gépkocsiknál a C1, C2, C3 és a C3 Pluriel, a középkategóriában a C4 ötajtós és kupé változata, a felső-középkategóriában a C5 ötajtós és kombi változata és végezetül a felsőkategóriában a C6 koronázza meg a gazdag kínálatot.

KÉT VILÁGPREMIER

Az új C5 és a C4 ötajtós és kupé változatának piaci bevezetése után a C1 és a C6 érkezése jól reprezentálja a márkának a vevőkör legkülönfélébb igényeire adott válaszát: a legkisebb városi autótól kezdve egészen a nagy utazásokra termett, méltóságteljes megjelenésű, magas technológiai színvonalat képviselő felsőkategóriás luxusautóig bezárólag.

Az alsókategóriás gépkocsik piacán a C2, C3 és a C3 Pluriel modelleken kívül a C1 bevezetése jelenti a Citroën típuskínálat frissítésének és bővítésének utolsó lépését. Ebben a kategóriában a Citroën által kínált teljes járműválaszték tökéletesen megfelel a különböző vevőcsoportok igényeinek. Európában az alsókategóriás gépkocsik szegmense a piaci eladások 30 százalékát teszi ki. A Citroën is egyre előkelőbb helyet foglal el a szegmensen belül, ami elsősorban annak köszönhető, hogy 2002-től egymás után dobta piacra új modelljeit. A C1-essel a Citroën vonzó stílusú és nagy helykínálattal rendelkező kompakt modellt kínál. A modern platformra épülő, városi autó már piaci bevezetésétől kezdve rendelhető háromajtós és ötajtós változatban is. A C1-esbe alacsony fogyasztású motorokat építenek be, amelyekhez mechanikus, vagy SensoDrive sebességváltó kapcsolódik. Ezen kívül a gépkocsi magas színvonalú biztonsági szolgáltatásokat kínál.

A felsőkategóriás gépkocsik világába tartozó C6 koronázza meg a személygépkocsi kínálatot. A C6-ost a nagy Citroën elődök egyedi, időtálló stílusa és korszakalkotó újításai ihlették, amelyekkel a Márka már évtizedekkel ezelőtt megalapozta hírnevét világszerte. A Citroën C6 elegáns, kifinomult, luxus kivitelű, tehát eleget tesz a felsőkategóriás gépkocsikkal szemben támasztott követelményeknek, és ezeket a Márka alapértékeivel ötvözi. A Citroën C6 a Márka hagyományos, mégis folyamatosan fejlődő értékeiből építkezik: stílus, kényelem és élenjáró műszaki megoldások megtestesülése. A C6 letisztult, lágy vonalaival, kényelmes belső térkialakításával, valamint hasznos technikai újításaival tűnik ki: a hologram kivetítős rendszer, a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL), a Xenon kanyarkövető fényszórók, az elektronikusan szabályozott hidropneumatikus felfüggesztés és az új 208 lóerős V6 HDi motor a legmodernebb műszaki tartalom legfontosabb elemei.

Az új C5 és a C4 ötajtós és kupé változatának megjelenése a középkategóriás gépkocsik szegmensében a 2004-es év végének egyik legmeghatározóbb eseménye volt. A C4 és a C5 modellek stílusukkal, valamint az általuk kínált újításokkal és a vevők nagyobb kényelme érdekében kifejlesztett hasznos technikai megoldásokkal mind a sajtó, mind pedig a nagyközönség körében egyhangú tetszést arattak. Mindkét modell számos, vezetést segítő modern és hatékony berendezéssel rendelkezik, amelyek tervezésénél a vezetés megkönnyítése és a nyugodt körülmények biztosítása volt az elsődleges cél: a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL), a kanyarodásnál optimális megvilágítást biztosító, kettős funkciójú Xenon kanyarkövető fényszórók, parkolást segítő rendszer elöl és hátul, valamint a sebességszabályozó és sebességkorlátozó berendezés. Az EuroNcap törésteszt legfrissebb eredményei megerősítették a passzív biztonság terén megszerzett vezető pozíciójukat, hiszen a maximálisan kapható 37 pontból 36, ill. 35 pontot elérve mindkét modell 5 csillagot kapott. Ezzel az eredménnyel a Citroën C5 minden idők legmagasabb pontszámát kapta. A C4-es a gyalogosvédelem terén referenciának számító 3 csillaggal emelkedett ki, a gyermekek védelme terén pedig 4 csillagot kapott.

Beigazolódott a Citroën C1 modellel kiegészülő alsókategóriás járműcsaládjának sikere. 2004-ben a világ különböző országaiban eladott 518000 C2, C3 és C3 Pluriel gépkocsival a Márka 4,7 %-os növekedést ért el ebben a szegmensben. A 2004-ben eladott 336000 C3-as önmagáért beszél. A C3 piaci bevezetése óta új változatokkal bővült a típuskínálat, mégpedig a C3 X-TR, majd a C3 VTR modellekkel. Ne feledkezzünk meg azonban a környezetkímélő technológiával készült C3 Stop & Start változatról sem. A C2 modellből több mint 150000 darabot adtak el. A C2 kínálata egy 125 lóerős új, sportosabb változattal, a C2 VTS-szel bővült, megerősítve a gépkocsi pozícióját az alsókategória felső szegmensében. A Citroën méltán elismert adottságokkal – sokoldalúság, kényelem, barátságosság – rendelkező egyterű, kombi és szabadidőautó kínálattal rendelkezik: C8, Xsara Picasso, Xsara Break, C5 Break és Berlingo. A kompakt egyterű Xsara Picasso piaci bevezetése óta világszerte eladott több mint 1000000 gépkocsival kiváló eredményt ért el. A mindössze 4,9 l/100 km fogyasztású, 110 lóerős 1.6 HDi motor 2004-es bevezetésének köszönhetően a Xsara Picasso eladások továbbra is a 220000-es szinten maradtak. A kiviteli szinttől és az adott országtól függően szériatartozékként sebességszabályozóval és tolatóradarral szerelik fel a kompakt egyterűt.

A Citroën HASZNOS műszaki ÚJÍTÁSAI

A Citroëneken egyre több újítással, új biztonsági és vezetést segítő berendezéssel találkozhatunk. Az autószalon remek alkalom, hogy a márka bemutassa a nagyközönségnek legújabb technológiai eredményeit.

– AFIL: a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés biztonsági szempontból jelentős előrelépést hozó újítás. A rendszer 80 km/h sebesség felett érzékeli a terelő-, vagy záróvonal irányjelzés nélküli átlépését. A figyelmetlen vezetőt a rendszer a sávelhagyásnak megfelelő oldalon, az ülésbe épített rezgő elem bekapcsolásával figyelmezteti, hogy időben reagálhasson.

– SensoDrive: a Sensodrive automatizált mechanikus sebességváltó a C3, a C3 Pluriel és a C2 modellek kínálatában szerepel. A 75 lóerős 1.4i, a 90 lóerős 1.4i 16V és a 110 lóerős 1.6i 16V benzinmotorokhoz és a gépkocsitól függően a 70 lóerős 1.4 HDi dízelmotorhoz rendelhető. Világviszonylatban már közel 100000 alsókategóriás Citroënt szereltek fel SensoDrive váltóval.

– Részecskeszűrős, 208 lóerős 2.7 HDi V6 motor: ez az új felsőkategóriás motor kerül a Citroën C6 modellekbe. Az új motortípus a Ford Motor Company és a PSA Peugeot Citroën együttműködéséből született. A motor a legújabb technológiai eredmények felhasználásával készült, hogy a teljesítmény, a rugalmasság és a károsanyag kibocsátás terén magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtson. A két turbókompresszorral rendelkező V6 motor 150 kW (208 LE DIN) teljesítményt ad le és 440 Nm max. nyomatékkal rendelkezik.

– Részecskeszűrő (FAP): 2002-ben a C5-össel mutatkozott be, és azóta egyre több Citroënbe építik be a részecskeszűrőt: C4, C5, C8, Xsara Picasso és most a C6. A részecskeszűrő alkalmazása határozott előnyt jelent a HDi motoroknál, mivel a vezetési feltételektől függetlenül szinte teljes egészében elégeti a részecskéket, megszüntetve a fekete füstöt.

– Központi kezelőszervekkel ellátott rögzített közepű kormánykerék: a C4 modellnél alkalmazott újfajta kormány rögzített középső részén találhatjuk meg a legfontosabb vezetést segítő (sebességkorlátozó és szabályozó berendezés) és kényelmi funkciók (többfunkciós kijelző, NaviDrive navigációs rendszer, audio rendszer, telefon…) kezelőgombjait. Az ergonómiai szempontok alapján kialakított elrendezés megkönnyíti a kezelőszervek használatát, kényelmesebbé téve a vezetést. A biztonság tekintetében, a kormány rögzített középrészének köszönhetően a vezető testfelépítéséhez tökéletesen alkal-mazkodó, optimális formájú légzsák építhető be.