Az új modell a modern technika  tárháza. Automata segélykérő, éjjellátó berendezés és légrugózás választható az extralistáról Az új modell a modern technika tárháza. Automata segélykérő, éjjellátó berendezés és légrugózás választható az extralistáról

Nyugodtan mondhatjuk, hogy divattá vált kategóriákat vegyíteni az autóiparban. Az ilyesfajta keresztezésekből született öszvérek gyakran igen sikeresek, gondoljunk csak a BMW X6-os kupé-terepjáróra. Ezen felbuzdulva a bajor gyártó ismételten nagy attrakciót vitt véghez, aminek eredménye az 5-ös Gran Turismo! 4998 mm-es hosszával az 5-ös kombi és a 7-es limuzin között helyezkedik el, vagyis igazán nagyra nőtt járműről van szó. A modell egészen újszerű megjelenése összetett, hiszen több részből áll össze. Az 5-ös GT az A-oszlopig egy hagyományos limuzin, azután pedig egy egészen különös keverékké válik, mert a magas, egyterűket idéző testen hosszan nyúlik el a kupévonalú farrész.

A műszerfal és a letisztult középkonzol a 7-es zászlóshajót idézi. A BMW szerint az 5-ös GT előrevetíti a következő 5-ös sorozat stílusát A műszerfal és a letisztult középkonzol a 7-es zászlóshajót idézi. A BMW szerint az 5-ös GT előrevetíti a következő 5-ös sorozat stílusát

Négy- és ötszemélyes utastér is választható

A hátsó ülések 10 cm-es hosszúságú sínen csúsztathatók, így variálhatjuk a lábtér és a csomagtartó arányát A hátsó ülések 10 cm-es hosszúságú sínen csúsztathatók, így variálhatjuk a lábtér és a csomagtartó arányát

Az előzetes hírekkel ellentétben öt teljes értékű ülőhelyet kínál utasainak az újdonság, így e tekintetben szó sincs olyan kompromisszumról, mint a négyszemélyes X6-os esetében. Felárért azonban négy üléssel is meg lehet majd rendelni az autót, ekkor a hátul ülők két teljesen különálló fotelben foglalhatnak helyet. A sportos atmoszféra – noha egyébként a kék-fehérek egyik meghatározó vonása – ezúttal kevésbé domináns, mert a cél egyértelműen az volt, hogy minél nagyobb kényelmet biztosítson a jármű. A BMW szerint az 5-ös GT fejtérben az X5-ös, míg lábtérben a 7-es limuzin színvonalát képviseli. A beltér jócskán túlmutat a jelenlegi 5-ös kabinján, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a berendezést a 7-es luxuslimuzinról másolták, beleértve minden apró részletet.

A csomagtér a maga 440 literes méretével nem éppen óriási, ám ha ez nem lenne elég, az ülések lehajtásával egészen 1700 literig növelhetjük. A csomagtérajtó a Skoda Superb Twindoor megoldásához hasonlóan két részben, egymástól függetlenül is nyitható, így kisebb tárgyak bepakolásánál elég, ha az alsó részt használjuk.

Turbómotorok és nyolcfokozatú váltó

A 760i-ből adoptálták a szériában kínált nyolcfokozatú automata sebességváltót. A későbbiekben összkerékhajtással is elérhető lesz az autó A 760i-ből adoptálták a szériában kínált nyolcfokozatú automata sebességváltót. A későbbiekben összkerékhajtással is elérhető lesz az autó

Ahogy az X6-os és a 7-es esetében, az 5-ös GT-hez is kizárólag turbófeltöltős erőforrásokat kínál a bajor gyártó. A benzinesek között a kisebbik a 3,0 literes, soros hathengeres 306 lóerővel, a nagyobbik pedig a 4,4 literes, V8-as izomgép 407 lóerős teljesítménnyel. Valamivel racionálisabb választás lehet a 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotor, amely 245 lóerejével és 6,5 literes átlagfogyasztásával hívja fel magára a figyelmet. Erejükhöz mérten a benzineseknek sem kell szégyenkezniük a takarékosság szempontjából, hiszen vegyes használatban a 3,0 literes 8,9 litert, a 4,4-es egység pedig 11,2 litert kér száz kilométerre. Ezekhez az értékekhez nagyban hozzájárult a ZF-től származó, nyolcfokozatú automata sebességváltó is, mely minden variánshoz szériatartozék!
Az 5-ös GT szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon debütál hivatalosan, az értékesítés csak ezután kezdődik. S miként méretben is az 5-ös és 7-es sorozat közé lőtték be az újdonságot, várhatóan az árakkal is az említett két modellhez igazodik majd a BMW.

Miklós-Illés Kálmán

Keret nélküli ajtókkal készül a GT Keret nélküli ajtókkal készül a GT