Martin Bartenstein szerint fontosabb az európai autóipar védelme, mint hogy környezetbarát autót használjon Sztavrosz Dimasz biztos. Az egykor környezetvédelmi tárcavezetőként is tevékenykedő Bartenstein úgy véli: az európai autógyártás is figyelembe veszi a környezetvédelmi szempontokat.

Az osztrák politikus azt is leszögezte: az európai autók átlagos széndioxid-kibocsátása még mindig alacsonyabb a japán gépkocsikhoz képest. Bár a Dimasz álatl kiválasztott Toyota Prius hibriddel minden rendben van, azonban egy fecske nem csinál nyarat – jegyezte meg Bartenstein. A környezetvédelmi biztos autócseréjének pikantériáját az adja, hogy Dimasz közösségi jogszabályban kötelezné az autógyártókat a személygépkocsik által kibocsátott széndioxid-emisszió csökkentési mértékéről, amit különösen a német autógyártók nehezményeznek. Dimasz ipari ügyekért felelős, amúgy német kollégája, Günther Verheugen az európai autóipar versenyképességi szempontjait figyelembe véve nem támogatta a kötelező előírások bevezetésére vonatkozó brüsszeli javaslatot.