Benzin vagy dízel? Nehéz a döntés

2012. március 21. (szerda) Lővei Gergely

Meglepő dolgokat tapasztaltam az új BMW 3-as sorozattal kapcsolatban.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Először még múlt hét szerdán találkoztam a nálunk teszten lévő BMW 3-assal, amikor a tesztautó-visszaadást követően Tóth Zoli kollégám ezzel várt engem a Hungária körúti felüljáró alatt.


Azt még a kidobott elektronikai készülékekből rezet kivadászó (értsd a kábelen lóbálva a földhöz csapdosó) társaság zaján keresztül is hallottam, hogy milyen szép egyenletesen kerreg a motor. Kicsivel később még meg is dicsértem, milyen sokat fejlődött a motorleállító rendszer, hiszen már nem remeg bele az egész autó, amikor újra életre kel a négyhengeres. Miután visszaértünk a szerkesztőségbe, mindenki ment a maga dolgára, és annyiban hagytuk a dolgot.

Majd hétfőn megint úgy hozta a sors, hogy megint a bordó BMW 3-as közelébe kerültem. Megdöbbentő volt a látvány: a csomagtérfedél peremén a 328i feliratot olvastam. Ami a 2,0 literes, turbós benzinmotorra utal. A BMW tehát feltalálta a dízelhangú benzinmotort. Erről muszáj volt közelebbről is meggyőződjek. Nézzünk hát be a motortérbe, úgyis le kell fotózni az erőforrást a teszt miatt. Addig nem is volt probléma, amíg fel kellett pattintani a motorháztetőt, de sehogy se találtuk a nyitó kallantyút, pedig hárman is simogattuk a peremet.

A megoldást az hozta, hogy nem csak benyúltunk a vezetőoldali A-oszlophoz, hanem oda is néztünk: a kis karon ott a 2X jelzés, azaz úgy tudjuk oldali a motorháztető reteszelését, ha még egyszer meghúzzuk a kart. Ilyenkor meg kell emelni a fedelet, azaz két emberes meló a motortérhez való hozzáférés. Ez most még működik, de mi van akkor, amikor már kikopik a márkaszerviz-korból az autó, és történetesen a tulaj motorolajat szeretne cserélni. Áthívja a szomszédot, hogy legyen már szíves megemelni a motorháztetőt, mert egyedül nem megy.

Még három furcsaságra figyeltem fel a motortérrel kapcsolatban: koccanás esetén könnyen sérülő helyre (jobb felső doblemez-perem) került az alvázszám, széltében bőven van hely V-motornak is, illetve hogy a karosszéria hossztartói úgy negyven centivel hamarabb véget érnek, mint ahogy azt a külső mutatja. Az előre kanyarított zárhíd miatt tudták mélyre engedni és „puhává”, az EuroNCAP törésteszten gyalogosbaráttá tenni a BMW 3-as orrát. A szépségért bármit megtesznek a mérnökök. Már csak a motorhangon kellene egy kicsit dolgozni…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Benzin vagy dízel? Nehéz a döntés

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Rolls-Royce Wraith és Phantom Coupé
  • Újdonság: Audi R8, Jaguar XF, Budapest Motorfesztivál, BMW 1-es és 6-os sorozat
  • Teszt: Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, Skoda Fabia 1.0 MPI 75, Nissan Qashqai 1.6 DIG-T, Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x4, Mercedes CLS 220 BlueTEC
  • Járműtechnika: Vredestein gyárlátogatás, Hankook gyárbővítés
  • A Budaörsi úti csomópont átépítése

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
13 °C
8 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér