Benzin vagy dízel? Nehéz a döntés

2012. március 21. (szerda) Lővei Gergely

Meglepő dolgokat tapasztaltam az új BMW 3-as sorozattal kapcsolatban.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Először még múlt hét szerdán találkoztam a nálunk teszten lévő BMW 3-assal, amikor a tesztautó-visszaadást követően Tóth Zoli kollégám ezzel várt engem a Hungária körúti felüljáró alatt.


Azt még a kidobott elektronikai készülékekből rezet kivadászó (értsd a kábelen lóbálva a földhöz csapdosó) társaság zaján keresztül is hallottam, hogy milyen szép egyenletesen kerreg a motor. Kicsivel később még meg is dicsértem, milyen sokat fejlődött a motorleállító rendszer, hiszen már nem remeg bele az egész autó, amikor újra életre kel a négyhengeres. Miután visszaértünk a szerkesztőségbe, mindenki ment a maga dolgára, és annyiban hagytuk a dolgot.

Majd hétfőn megint úgy hozta a sors, hogy megint a bordó BMW 3-as közelébe kerültem. Megdöbbentő volt a látvány: a csomagtérfedél peremén a 328i feliratot olvastam. Ami a 2,0 literes, turbós benzinmotorra utal. A BMW tehát feltalálta a dízelhangú benzinmotort. Erről muszáj volt közelebbről is meggyőződjek. Nézzünk hát be a motortérbe, úgyis le kell fotózni az erőforrást a teszt miatt. Addig nem is volt probléma, amíg fel kellett pattintani a motorháztetőt, de sehogy se találtuk a nyitó kallantyút, pedig hárman is simogattuk a peremet.

 

A megoldást az hozta, hogy nem csak benyúltunk a vezetőoldali A-oszlophoz, hanem oda is néztünk: a kis karon ott a 2X jelzés, azaz úgy tudjuk oldali a motorháztető reteszelését, ha még egyszer meghúzzuk a kart. Ilyenkor meg kell emelni a fedelet, azaz két emberes meló a motortérhez való hozzáférés. Ez most még működik, de mi van akkor, amikor már kikopik a márkaszerviz-korból az autó, és történetesen a tulaj motorolajat szeretne cserélni. Áthívja a szomszédot, hogy legyen már szíves megemelni a motorháztetőt, mert egyedül nem megy.

 

Még három furcsaságra figyeltem fel a motortérrel kapcsolatban: koccanás esetén könnyen sérülő helyre (jobb felső doblemez-perem) került az alvázszám, széltében bőven van hely V-motornak is, illetve hogy a karosszéria hossztartói úgy negyven centivel hamarabb véget érnek, mint ahogy azt a külső mutatja. Az előre kanyarított zárhíd miatt tudták mélyre engedni és „puhává”, az EuroNCAP törésteszten gyalogosbaráttá tenni a BMW 3-as orrát. A szépségért bármit megtesznek a mérnökök. Már csak a motorhangon kellene egy kicsit dolgozni…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Benzin vagy dízel? Nehéz a döntés

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/23-24-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Suzuki Vitara, Audi RS 5 Coupé, Iveco Daily 35 S Electric, Renault Trucks áruterítő tehergépjárművek, Harley-Davidson Fat Bob
  • Teszt: Renault Twingo 0.9 TCe, Toyota Yaris Hybrid és Yaris 1.4 D-4D, Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic, BMW M4 DKG, Mazda6 G165 és Mazda3 Sport G165, Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6, Opel Vivaro 1.6 TwinTurbo CDTI 140, Iveco Stralis Hi-Way Euro 6
  • Időszerű: 2015-ös importőri tervek, aktivitások

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
10 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?