A független, tudományos igényű „Márkakereskedő elégedettségi mutató” szerint – amelyet a Bambergi Kutatóközpont vezetett be, 1995-ben – az előkelő második helyet szerezte meg az „Új autók minősége” kategóriában, messze megelőzve az egyéb német autógyártókat. Mindössze két év alatt a középmezőnyből tavaly a negyedik helyre ugrottak az Opelek, idén pedig már másodikak.

Ezt tükrözte egyébként az Auto Bild magazin 2004. őszi minőségi vizsgálata is, amelyben az Opel bizonyult a legjobb európai márkának. A Nürtingeni Intézet márkafigyelő jelentésében, amely 1998 óta figyeli a márkakereskedők elégedettségét, 2005-ben az Opel a vezető német autómárka.

Márkakereskedők elégedettsége, német tömeggyártók:
1. Opel
2. Ford
3. Volkswagen

Újautók minősége:
1. Subaru
2. Opel
3. Honda

Az Opel új modelljeinek csúcsminőségét felismerték a német autóvásárlók is. Márciusban 11.3 százalékra nőtt a márka piaci részesedése, ezzel 2005 első negyedében az Opel visszaszerezte a második helyet.