Arányait tekintve igen magas forgalom- és eredménynövekedés

Az Audi konszern értékesítési árbevétele a 2006-os pénzügyi év során 17,1 százalékos növekedéssel érte el az eddigi legmagasabb 31,1 milliárd eurós értéket. Ez a járműkiszállítások számának növekedéséhez (+ 9,2 százalék) képest arányait tekintve igen jelentős emelkedésnek számít. Az üzleti tevékenység 2,015 milliárd eurós eredményével a négykarikás márka még erőteljesebb, 43,2 százalékos növekedést produkált. E jelentős siker elsősorban az értékesített járművek modellenkénti megoszlására vezethető vissza, amely a nagyobb értékű járművek felé orientálódott. A költségcsökkentésre, a termelékenység fokozására és a folyamatok optimalizálására irányuló intézkedések szintén pozitívan befolyásolták az eredmény alakulását.

Az adózás előtti eredmény a vállalat eddigi működésének történelmi rekordjaként 1 946 millió euróra adódott, ami 48,5 százalékos növekedést képvisel. „A kiszállított járművek számához képest is igen magas forgalom és nyereség kiváló alapot és a legkedvezőbb feltételeket jelenti hosszú távú minőségi fejlődésünk számára” – hangsúlyozta Stadler. Az adózás utáni eredmény 1 343 millió eurót tett ki, ami 63 százalékos emelkedést képvisel. A 14,2 (9,7) százalékos tőkehozammal az Audi Konszern igen jelentős, 4,5 százalékpontos fejlődést ért el, amivel az Audi az autóipar élmezőnyében helyezkedik el. A forgalomnövekedéshez képest is arányaiban kiemelkedő eredménynövekedés a forgalomra vetített nyereség mutatójának 4,9-ről 6,2 százalékra emelkedésében is tükröződik.

A 11. egymást követő járműkiszállítási rekord

Az Audi 2006-ban immár sorozatban a 11. alkalommal ért el rekordmennyiséget a járműkiszállítások tekintetében: világszerte összesen 905 188 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 9,2 százalékos – 76 079 jármű – növekedést képvisel (2005: 829 109*). Világszerte 41 piacon sikerült történelmi csúcsot elérni.

Németországban minden idők legjobb értékesítési eredménye született: 2006-ban összesen 257 792 (247 125) járművet adtak át a vásárlóknak, ami 4,3 százalékos növekedést képvisel. Az Audi a hazai piacán ezzel az elmúlt 26 esztendő legmagasabb, 7,6 százalékos piaci részesedését érte el.

„Az Audi sikeres vállalat, egyre intenzívebb globális tevékenységgel. Értékesítési mennyiségünk mintegy 80 százalékát tíz legnagyobb piacunk adja” – emelte ki ma Ingolstadtban Ralph Weyler, az AUDI AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja. A legnagyobb exportpiac 90 116 (2005: 83 066, + 8,5 százalék) járművel továbbra is az Amerikai Egyesült Államok, majd 86 003 (2005: 81 374, + 5,7 százalék) darabbal Nagy-Britannia és 80 808 (2005: 58 128, + 39,0 százalék) autóval Kína (Hongkong nélkül) következik. Kínában Hongkonggal együtt számolva az Audi 38,8 százalékkal, 81 708 járműre növelte értékesítési volumenét. „Kína a legjobb úton halad afelé, hogy az Audi második hazai piacává váljon. Itt látjuk a legnagyobb növekedési lehetőségeket, s tovább kívánjuk erősíteni hosszú távú piacvezetői pozíciónkat a prémiummodellek szegmensében.”

Európában (Németország nélkül) a vállalat 7,7 százalékos emelkedéssel, összesen 400 671 (371 995) jármű kiszállítását teljesítette. Abszolút értékben a legnagyobb emelkedéseket Spanyolországban, Franciaországban, Belgiumban, Olaszországban és Nagy-Britanniában, sikerült elérni. Kelet-Európában folytatódtak a pozitív piaci folyamatok: a járműeladások terén összesen 27 083 (20 559) darabbal 31,7 százalékos fejlődést könyvelhettek el. Az élen 64,3 százalékos emelkedésével Oroszország jár, ahol az Audi a prémiumszegmens piacvezetője.

A Lamborghini leányvállalat 2005-ben elért eddigi kiszállítási rekordját (1600 jármű) is túlszárnyalta, 2006-ban 2087 járművet (+ 30,4 százalék) adtak át.

Rekordszintű jármű- és motorgyártás

A járműgyártás volumene (a Lamborghinivel együtt) 2006 során 14,1 százalékkal 926 180 darabos rekordértékre emelkedett. A quattro modellek 33,1 százalékos részesedésével az ingolstadti gyártó a prémium szegmensben az összkerékhajtásúak piacvezetőjévé vált. Az Audi Konszern motorgyártása 11,8 százalékkal 1 895 695 darabra emelkedett.

Mennyiségi és minőségi fejlődés a biztos munkahelyekért

Az Audi legutóbbi, a termelést érintő döntéseivel ismét a németországi helyszínek mellett foglalt állást. „Természetesen minden új modell esetében az összes szóba jöhető helyszínt meg kell vizsgálnunk, hogy termelésünk világszinten is versenyképes maradhasson” – jelentette ki Stadler.

A dolgozók száma a 2006. december 31-i 52 463-as (2005: 52 430) értékkel az előző év magas szintjén maradt. Az AUDI AG esetében ez 44 719 (44 970) alkalmazottat jelentett, közülük 31 304 (31 337) Ingolstadtban, míg 13 415 (13 633) Neckarsulmban látja el feladatát. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft-nél 5373-an (5022), a Lamborghini-csoportnál 672-en (681), a VOLKSWAGEN GROUP ITALIA S.P.A. (korábban AUTOGERMA S.p.A.) társaságánál 875-en (845) dolgoznak. 20 szakmában 2231 (2236) tanulóval az Audi az ingolstadti és a neckarsulmi üzemekben egyaránt az előző évi szinten tartotta meg a kiképzendők számát.

A dolgozók bővített nyereségrészesedése, amit a vállalat tavaly folyósított első ízben alkalmazottai számára, a rekordnyereségnek köszönhetően még magasabbra adódott. E címen összesen 81,5 millió eurót juttattak a dolgozóknak, ami fejenként átlagosan 1959 eurós összeget jelent, az előző évinek közel a négyszeresét. A dolgozók alap nyereségrészesedését mindez nem érinti.

Kilátások 2007-re: tartós növekedés biztosítása

„Stratégiánk a növekedésen alapul, az értékesítési volumen, a forgalom és az eredmény tekintetében egyaránt. Rekordszámaink jól mutatják, hogy vállalati stratégiánk bevált. Természetesen nem kívánunk a babérjainkon ülni, az idei és az elkövetkezendő évekre feladatunk az értékesítési volumen, a forgalom és az eredmény eddig elért szintjének biztosítása és folyamatos növelése” – fejtette ki Stadler. „Az Audi kiválóan kezdte 2007-et. 75 150 kiszállított járművünkkel a vállalat történetének legsikeresebb januárját tudhatjuk magunk mögött.” Az Audi járműkiszállításai ezzel világszinten 8,0 százalékkal növekedtek az előző év azonos hónapjához képest.

Az elmúlt évek átlag feletti minőségi és mennyiségi növekedéseinek figyelembevételével a vállalat 2007-re az előző év során elért számokat kívánja ismét teljesíteni. „A ’Progresszív Teljesítmény’ (’Progressive Performance’) mottója szellemében – amit ez évi pénzügyi jelentésünk címéül is választottunk – különböző megoldásokkal még tovább szándékozunk csökkenteni járműveink üzemanyag-fogyasztását, miközben az alternatív üzemanyagok és hajtások terén folytatott fejlesztéseinket is folytatni kívánjuk” – jelentette ki Stadler. A konszern meglévő és új piacain egyaránt teljes mértékben ki kívánja aknázni növekedési lehetőségeit, vállalati folyamatai további optimalizálása és termékoffenzívája következetes folytatása mellett. Az új Audi A5 sorozat az első félév során az Audi A5 Coupéval jelenik meg a piacon. Mostanában dől el, hogy az Audi egy kompakt és sportos kisautóval is megjelenik majd. „Céljaink nagyra törőek: az egymillió darabos értékesítési határt már 2008 végére át kívánjuk lépni, s a 2015-ös évre e tekintetben már 1,5 millió járművet vettünk tervbe” – zárta le Stadler az éves sajtókonferenciát.