Magyarországon évente több mint 20000 baleset történik az utakon, tavaly 1450 ember halt meg közúti balesetben. Az európai unió országai célul tűzték ki, hogy 50%-al csökkentik 2010-ig a halálos balesetek számát az utakon. Ezzel a céllal írták alá 2004. április 6-án az Európai Közúti Biztonsági Charta-t, amelyhez a Michelin is csatlakozott. ű

Szerződésben vállalt kötelezettségének a Michelin több vonalon is igyekszik eleget tenni. Egyik kiemelt akciója a „Levegőt az abroncsba!” kampány, melynek során ingyenesen ellenőrzik és beállítják a gépkocsik abroncsnyomását. Ezzel az akcióval a Michelin a helyes nyomásbeállítás fontosságára kívánja felhívni a figyelmet. 2004 folyamán mintegy 7000 gépkocsit ellenőriztek Európában, ebből mintegy 400-at Magyarországon. A magyar eredmény tükrözi az európia átlagot: a gépkocsit mintegy 50% veszélyesen alacsony nyomással közlekedik, és csak 20%-nál van a nyomás megfelelően beállítva.

A Michelin másik fontos nemzetközi programja a gyerekeket célozza meg: a Michelin Junior Bike kerékpáros rendezvényen a 4-11 év közötti korosztály indulhat, ahol nem a győzelem a cél, hanem a táv biztonságos teljesítése. Az idén Európában 35000 gyerek vett részt a különböző országokban megrendezett eseményen. Minden induló egy sisakot kap ajándékba, és a cél természetesen az, hogy gyerekek és szülők egyaránt odafigyeljenek a sisak viselésére a mindennapokban is. 2004-ben Magyarországon Vácott került sor a rendezvényre, mintegy 750 gyerek és szüleik töltöttek el együtt egy délutánt a biztonságos biciklizés jegyében. Az akció itt nem áll meg, a Michelin úgy döntött, hogy elsőként Magyarországon a kerékpáros tanpályát, amely a gyerekek között nagyon népszerű volt, elviszi az általános iskolákba. Így módjuk nyílik kerékpáros képességeik fejlesztésére és a biztonságos közlekedés gyakorlására. Ezt az akciót az OBB is támogatásáról biztosította.

Szintén a gyerekek biztonságát szolgálja a „Vigyázz, gyerekek!” táblák kihelyezése iskolák és óvódák közelében. A tábla az autósok figyelmét hívja fel arra, hogy a közelben gyermekintézmény van, vezessenek óvatosan. A mai napig több mint 3500 tábla került kihelyezésre szerte az országban. Ehhez kapcsolódik a minden ősszel induló „Becsöngettek!” kampány, amely óriásplakátok és tévéhirdetések formájában ösztönzi a körültekintő vezetést.

Az a Németországban már évek óta nagy sikerrel működő parkok mintájára az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrumban tervezett elektromos autós pálya szervesen illeszkedik ebbe a sorozatba. A gyerekek idővel autósok lesznek, és nem lehet elég korán elkezdeni a biztonságos és szabályos közlekedés oktatását. Közös célunk a gyermekek biztonságos közlekedésre való felkészítése, továbbá a közlekedési kultúra és a fegyelem alapjainak kialakítása fiatal korban.

A gyermek személyiségének ez irányú formálása, 6 éves kortól elméleti és gyakorlati játékos „oktatáson” való részvétel. A tanpályát a Michelin rendszeresen igénybeveszi saját dolgozói és partnerei számára, ahol lehetőséget kapnak a vezetés gyakorlására vészhelyzetben. Mindezekkel az akciókkal a Michelin hozzá kíván járulni a közlekedés jobbá tételéhez, hiszen egy kis odafigyeléssel, a gondolkodás megváltoztatásával komoly változást lehetne elérni a közutak biztonságában.