Ezek megvásárlása az állami és az önkormányzati intézményeket várhatóan 40-50 millió forinttal terhelné. A számítások szerint a lakosságnak a már önkéntesen megvett mintegy 800 ezer mellényen kívül további mintegy kétmillió darabot kellene beszereznie – ez durván egymilliárd forint kiadást jelent részükről. Az intézkedés célja a közlekedésbiztonság javítása. Hasonló a célja több más módosító javaslatnak is. Ezek közül több a biztonsági öv használatát érinti. Így megszüntetnék az egy ülőhelyen utazó két gyermek esetében a gyermekülés jelenlegi használatmentességét, illetve kötelezővé tennék a lakott területen kívül közlekedő autóbuszokon az ülésekhez beszerelt biztonsági övek használatát. A csoportos gyermekszállítást végző iskolabuszokban is igénybe kellene venni a biztonsági övet, illetve a gyerekülést. A biztonsági öv használatához mintegy 300 autóbuszon ötezer ülést kellene cserélni, ez számítások szerint körülbelül 750 millió forintos pluszkiadást jelentene az önkormányzatoknak, s további hatszázmilliót emésztene fel a biztonsági gyermekülések beszerzése a gyermekszállításban közreműködő autóbuszokhoz. Számos pontosítást és kiegészítést is szükségesnek tartanak a KRESZ-ben. Ezek közé tartoznak például a nagyméretű járműveket kísérő, biztosító járművekkel kapcsolatos szabályok, a vasúti átjárók megközelítésére vonatkozó sebességi előírások. Javasolják továbbá, hogy lakott területen kívül – az indokolatlan előzési helyzetek megszüntetése érdekében – 3500 kilogramm össztömegig valamennyi gépkocsinál azonos legyen a sebességhatár. Jelenleg ez 2500 kilónál van meghúzva, azaz csak addig lehet azonos sebességgel közlekedni, az ennél nagyobb össztömeg esetén – a lakott területet kivéve – pedig lassabban.