A BMW 6-os kupé is az idei jelöltek között van A BMW 6-os kupé is az idei jelöltek között van

Az Auto Bild nemzeti kiadásaiban az aktuális év azon 20 újdonsága közül lehet az egyéni ízlésnek leginkább megfelelőt megjelölni, amelyeket előzetesen az Auto Bild kiadványok főszerkesztői érdemesnek találtak a megmérettetésre. A szavazási határidőig beérkezett nemzetközi voksok összesítését követően a győztes jármű az Auto1 Európa díjat kapja meg.

A négykerekűek mellett természetesen Önök, kedves olvasóink is értékes nyereményekre számíthatnak. Amennyiben a postai úton, SMS-ben, telefonon avagy interneten leadott tippjükben eltalálták a legtöbb közönségszavazatot begyűjtő modellt, részt vehetnek egy sorsoláson, amelynek győztese egy repülőgépes utazást nyer a jövő márciusi Genfi Autószalonra, a második helyezett pedig szerkesztőségünk alkalmi tagjaként részese lehet a győztes modell hazai tesztelésének, illetve további tíz helyesen tippelő olvasónk között Auto Bild Magyarország előfizetések találnak gazdára.

Az Auto1 Európa díj odaítélését alapos szakmai munka előzi meg. A 20 tagú döntős autóflottát a Milánó melletti Vizzolában, a Pirelli tesztpályáján, szigorú program szerint teszteli és értékeli egy szakújságírókból, autóversenyzőkből és műszaki szakemberekből álló zsűri. Végül a szakmai grémium és az olvasók szavazatainak összevonásából kerül ki az abszolút favorit, amely a minden év márciusában megrendezett Genfi Autószalon gáláján, ünnepélyes keretek között kaphatja meg az első helyért járó Auto1 Europa feliratú szobrocskát.

Eddig 14 autó büszkélkedhet az Auto1 Europa kitüntetéssel. Elsőként a VW Golf III (1992) modellt érte a megtiszteltetés, aztán holtversenyben a BMW 3-as Coupé és a Renault Safrane (1993), majd a Ford Mondeo (1994), az Audi A4 (1995), az 5-ös BMW (1996), a VW Passat (1997), az Alfa Romeo 156 (1998), az Audi TT (1999), a Mercedes-Benz CL (2000), a Ford Mondeo II (2001), a Peugeot 307 (2002), a Mercedes E-osztály (2003) és legutóbb újfent a BMW 5-ös szériája (2004) végzett az élen.

1998-ban a korszakalkotó járműtechnikai újításokkal bővült a díjazottak köre, a legjobb az Auto1 Innováció nagydíját nyerheti. A nyertesekre az Auto Bild-lapok főszerkesztői tehetnek javaslatot. Elsőként a Mitsubishi GDI motorja (1998), azt követően a Volvo Whips rendszere (1999), utána a Mercedes Active Body Control megoldása (2000), aztán a Peugeot dízel részecskeszűrője (2001), majd a Renault Laguna biztonsági koncepciója (2002), egy évre rá a Mercedes S-osztályának balesetmegelőzési modulja (2003), tavaly pedig a BMW aktív kormányzása részesült az elismerésben.

Hogy 2005-ben az egyes kategóriákban mely modell, illetőleg műszaki fejlesztés szerzi meg az elsőséget, azt még nem lehet tudni. Ám ne feledje, az Ön szavazatára is számítunk!