A több mint három tucatból másfélre tehető azoknak a hazai autómárkáknak a száma, amelyek értékesítésében visszaesés tapasztalható az idén. A 0,8 százalékostól a 63,3 százalékos mínuszig meglehetősen széles a lemaradások spektruma. Ugyanakkor a lap által megkérdezett érintett forgalmazók szinte mindegyike hangsúlyozta, hogy az októberi és a novemberi eladások némi javulást mutatnak, az idei év első részéhez képest. Megerősítették azt a feltételezést is, hogy bár az autóértékesítésben visszatérőek az eladásokat ösztönző kampányok, nem jellemző a kiárusítás. Számítanak arra, hogy a jól felszerelt, kedvező finanszírozással kínált új autók vásárlására ösztönző hirdetéseik hatásosak lesznek, továbbá hogy a januártól megemelkedő regisztrációs díjat nem minden esetben ellensúlyozza az ötszázalékos áfacsökkentés, s mindez decemberi vásárlásra sarkallja a vevőket.