A 2020-as év első öt hónapja az autópiacon atipikus volt, sok piaci szereplő a tavalyi év végén értékesített autóját csak az idén tudta leszállítani az ügyfeleknek, a Suzuki tudatosan leapasztotta a raktárkészletét, hogy idén már csak az EU-s flottafogyasztási előírásoknak megfelelő lágy-hibrid autókat értékesítsen, aztán következett a koronavírus-járvány és az elrendelt korlátozások. A szalonokban tapasztalt ügyfélforgalom alapján márciusban a tavalyi évi 50%-a volt, április volt a mélypont 20%-kal (gyakorlatilag csak a szerviz miatt mentek Suzuki márkakereskedésbe), a májusi 40%-os érték pedig azt jelenti, hogy újra kezd éledezni a piac.

Az első öt hónap értékesítései alapján a Suzuki csak ötödik a piacon (Toyota 4901 db, Volkswagen 4229 db, Dacia 4172 db, Škoda 3969 db, Suzuki 3413 db), de két hónapban is a Suzuki végzett az élen. Januárban nem volt még 48V-os lágy-hibrid rendszerrel szerelt Vitara és SX4 S-Cross, akkor 324 autót értékesítettek, február végén kezdtek megérkezni az autók és 710 darabot adtak el, a márciusi 1282 autó már az első helyet jelentette, de jött a válság, és – a remélhető mélypont – áprilisban 399 autóval, a májusi 697 autó már újból az első helyet jelenti a Suzukinak. A gyárnál úgy számolnak, hogy a remélhetőleg sokkal normálisabb – bár a tavalyi évtől azért darabszámban elmaradó – második félévben majd újra belehúznak, és az év végén megint piacvezetőként zárnak.

A japán gyár által kialakított és a magyar kereskedésekben is megvalósított biztonságos vásárlási folyamatot a jövőben is megtartják, például minden szalonautót fertőtlenítenek, miután abba valaki beleül, és igyekeznek telefonon vagy online csatornákon intézni a tanácsadást. Annyi változás várható, hogy a mostani kényszermegoldás a jövőben kényelmi alternatívaként marad meg, mint online vásárlási folyamat, amelyben még a szerződéskötés is megoldható személyes kontaktus nélkül, postán kiküldött szerződés aláírásával – a tapasztalatok szerint ez utóbbi lépést kihagyják az ügyfelek, mert egy személyes megjelenéssel akár egy héttel (oda-vissza postázás) is lerövidíthetik a vásárlási folyamatot. Az Esztergomban gyártott autóknál elmondható, hogy miután legördülnek a gyártósorról, három héten belül már a vásárlónál vannak.

A Suzuki kínálatában még importált autókat is találni, de azok száma elenyésző, egészen pontosan amennyit a magyar piac kap, azokat rögtön értékesítik is, nincs belőlük raktárkészlet. Mivel idén elég erősen változnak a számok, százalékosan közölték, hogy milyen modellmixet várnak az idén:
SX4 S-Cross 43%, Vitara 44%, Swift 7%, Ignis 3%, Jimny 1%, Swift Sport 0% – utóbbi 20-30 darabot jelent attól függően, mennyit tudnak értékesíteni.
Az Ignis akár nagyobb szeletet is kihasíthat magának, hiszen kicsit késve ugyan – június eleje helyett július elején – érkeznek az felfrissített példányok az országba, a formai változások mellett a belső égésű motort (K12D) és a 12V-os lágy-hibrid rendszer lítium-ion akkumulátorát fejlesztették tovább a fogyasztás minimalizálása érdekében, a kézi kapcsolású váltó alternatívája pedig már nem robotizált váltó, hanem fokozatmentes automata.