Már tervezés alatt van az az Érdet elkerülő, másfél kilométeres út, amely alternatív megoldás lesz, ha nem készül el időben az M0-s és M6-os közötti szakasz. A Dunaújvárosig vezető sztráda első darabja, amelyet a Vegyépszer épít és az Érdi-tetőig tart, valószínűleg később készül el, mint a második szakasz, amely a dombtól vezet Dunaújvárosig. Hogy a több mint ötven kilométeres pálya gond nélkül használható legyen, vagyis ne a pusztából induljon, egy másfél kilométeres elkerülő utat kellene építeni. Egy kiegészítő közbeszerzési eljárásban a Vegyépszer feladata lesz ennek a csíknak a megépítése is – mondta Béni Gyöngyi, a beruházó Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője. Azt még nem lehet tudni, mennyibe fog kerülni az elkerülő út, mint ahogy azt sem, pontosan hol halad majd. A szóvivő elmondta: pillanatnyilag csak elvi lehetőségként került szóba az elkerülő út, mert úgy látják, hogy akár el is készülhetnek határidőre. A gyakorlatilag könyvelhető csúszás oka arra vezethető vissza, hogy a sztráda első szakasza végig városi szakasz. Vagyis a kisajátítások, a közműkiváltások különösen nagy gondot okoztak az NA Zrt.-nek.