Abból az alkalomból invitált meg minket a Renault, mert megérkeztek Magyarországra az új, 1,6 literes dízelmotorral szerelt első autók. Ezzel az 1,9 literes dCi-t váltó erőforrásról azt érdemes tudni, hogy változatlan lóerő (130 LE) és magasabb nyomaték (300 Nm helyett 320 Nm) mellett kevesebbet fogyaszt ( l/100 km helyett l/100 km a Scénic esetén), mint elődje, ráadásul változatlan áron (az alacsonyabb regadó miatt nem kellett árat emelni).

Természetesen a száraz műszaki dolgokon kívül szó esett az utóbbi években tapasztalt autópiaci helyzetről is, amelyet legjobban a „háborús gazdaság” jelzővel tudtak jellemezni. Pár év alatt 235 ezerről 52 ezer alá esett vissza a gépjármű értékesítés Magyarországon, a Renault Hungária alá tartozó kereskedők azonban egészen jól átvészelték az időszakot, csak a hatvani és a hódmezővásárhelyi szalon zárta be kapuit.

Előző este, éjjel fél 11-kor érkezett meg az 1,6-os dízelmotor Csehországból - a Renault Hungária dolgozói is érdeklődéssel figyelték az újdonságot Előző este, éjjel fél 11-kor érkezett meg az 1,6-os dízelmotor Csehországból – a Renault Hungária dolgozói is érdeklődéssel figyelték az újdonságot

A francia konszernt azért is különösen érzékenyen érintette a válság, mert pont az a réteg tűnt el a piacról, a kisautókat vásárló magánemberek, akik korábban az eladások derékhadát adták. A jó áraknak és a kedvező finanszírozásoknak köszönhetően azonban sikerült elérni, hogy ma 11,9 százalék a Renault és a Dacia piaci részesedése, az újautó-piac 15 százalékának (Renault, Dacia, Nissan) hiteligényeit kiszolgáló Renault Crédit pedig jelen pillanatban az ország legnagyobb autó-finanszírozója. A Renaultnál 31, a Daciánál 23 százalék körül mozog az autókat hitelre vásárló magánemberek száma.

Prototípus felirat a generátoron - egyébként normális erőforás, még rendes motorszáma is van Prototípus felirat a generátoron – egyébként normális erőforás, még rendes motorszáma is van

A Renault már csak azért is pozitívan tekint a jövőre, mert a japán katasztrófa miatt nálunk elég nagy termelés-kiesés volt tapasztalható Európában, így most az átlag feletti rendelés-állománnyal rendelkeznek, amit az elkövetkező hónapok során fognak ledolgozni. A legtöbbet egyébként a Dusterre kell várni, akár 6-7 hónapba is beletelik, mire a vásárló megkapja az autóját – itt fontos megjegyezni, hogy még az ősszel a kereskedésekbe kerül a megújult Duster, ahol már az ajtókárpiton, és nem a középkonzolon lesznek az ablakemelő kapcsolók.

Autóba építve kevésbé látványos az 1.6 dCi Autóba építve kevésbé látványos az 1.6 dCi

A Renault is több újdonsággal szolgál még az idén, a Laguna 1,5 literes (110 LE) és 2,0 literes (130 és 150 LE) dízelmotorjai az Energy motorcsalád néhány újítását megkapva lesznek még takarékosabbak. Jövőre, az év elején jön az Energy motorgenerációba tartozó, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses és turbófeltöltőt 1,2 literes (115 LE) és 1,4 literes (130 LE) benzinmotor, és valamikor az év vége felé mutatkozik be a szupertakarékos, 1,2 literes, 110 lóerős (!) Energy dízel. Elektromos autó 2012 végén jelenik meg a Renault Hungária kínálatában, igaz azzal tisztában vannak, hogy a piac még nem érett meg az ilyen járművekre. Egy márkakereskedő esetén 50-70 000 eurós beruházást jelent a megfelelő háttér kiépítése az elektromos autók karbantartására, valószínű úgy lesz, hogy országos szinten kiképeznek egy-két szerelőt, akiket aztán igény szerint küldenek majd a vidéki szervizekbe.