A most tomboló turbókorszak hajnalán állították át a gyártók a korábbi, lökettérfogathoz kötött számozási rendszerüket egy olyanra, ahol teljesítményszintet jelöltek az esetenként korábban is használt jelölések. Aztán ahogy csiszolták a feltöltőket, úgy nőtt meg hirtelen a teljesítmény. Például a BMW-nél egykor 136 lóerős 2,0 literes dízelt jelentett a 20d utótag, ma pedig már a forró ferdehátúak is nehezen tudnak meglépni az aktuálisan 190 lóerős, szintén 2,0 literes dízeltől. A vásárló szempontjából a 18d jelzésű, de még mindig 150 lóerős dízel jelenti manapság az ideális kompromisszumot a nagy teljesítmény és az alacsony fogyasztás között.

Azonban a legújabb BMW 7-es hátulját olvasva jogosan merülhet fel az emberben a kérdés: szuperautókat megszégyenítő motort kapott az autó, amire azt írták, hogy 740Le? Természetesen nem. A benzin-elektromos hibrid hajtás miatt a 2,0 literes turbómotor és a villanymotor 326 lóerővel repíti a sofőrt szükség és megfelelően feltöltött akkumulátor esetén, ami nagyon fürgévé teszi a nagy méretű és kényelmes luxusautót, de azért messze még a szuperautók kategóriája. A BMW névadási rendszerének pillanatnyi logikája és a magyar nyelvben használt – igaz, helyesen írva 740 LE-nek kellene ott szerepelnie – rövidítés fedi egymást a hálózatról tölthető hibrid esetében. 7 – modellsorozat, 40 – teljesítményszint, L – nyújtott karosszéria e – plug-in hybrid. Még szerencse, hogy az iPerformance feliratnak már nem maradt hely a csomagtérfedélen…

A vásárlók tisztában vannak az ilyenekkel, legfeljebb az ilyen autót először látó és körbecsodálkozó utca embere akad fenn a feliraton – már ha a kedves vásárló nem kérte annak törlését. Igazság szerint nem is kell 740 lóerő a BMW 7-esbe, tökéletesen elég oda a 326 lóerő is. Ennél sokkal fontosabb fegyvertény és nagyban javítja a használhatóságot, hogy a zöld rendszám miatt Budapesten ingyen parkolhatnak a közterületeken, nem kell parkolóóra keresésével vagy épp a mobilparkolás indításával/leállításával vesződni…

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!