Az eredményes modellpolitika, ezen belül is az új Skoda Octavia sikeres piaci fogadtatása, valamint a „ForMotion” elnevezésű költségoptimalizálási program céljainak elérése révén a csoport a konszolidáció évei után 2005-ben rekord eredményeket elkönyvelve áttért a növekedési fázisra.

A Skoda Auto Csoport 2005-ben elért adózás előtti eredménye 10,1 milliárd CZK (ez 8 százalékkal több ez előző évinél). A bevétel 14,5 százalékkal, 187,4 milliárd CZK-ra, az értékesítés volumene százalékkal nőtt. Ebben megmutatkozott, hogy az értékesítés eltolódott az Octavia irányába. Az üzemi eredményt sikerült 84,2 százalékkal, 10,9 milliárd CZK-ra növelni. Holgner Kintscher, a Skoda Auto igazgatótanácsának kereskedelemért felelős tagja a 2005. évi eredményeket a következőképpen kommentálta:

A Skoda Auto 2005-ben 152,8 milliárd CZK értékben exportált gépkocsikat, eredeti és más alkatrészeket, és a Cseh Köztársaság teljes exportjában képviselt 8,2 százalékos részesedésével továbbra is a legnagyobb cseh exportőr. A Skoda Auto alkalmazottainak száma 2005 végén 22554 fő volt (+7,9 %), a kölcsönzött munkaerőlétszám pedig 3460 (-5,6 %). A további vállalkozások alkalmazottainak száma 2005. december 31-én összesen 728 fő (+9,6 %) volt.

Detleg Wittig, a Skoda Auto igazgatótanácsának elnöke a vállalat további fejlődéséről kijelentette: „2006 a Roomster jegyében fog eltelni, amit a Genfi Autószalonon mutatunk be, és az év közepétől fokozatosan vezetjük be a különböző piacokon. A vállalat folyamatos növekedésének biztosítása érdekében egyrészt nagy figyelmet fordítunk az új külföldi összeszerelő helyek bővítésének és fejlesztésének, mindenek előtt Oroszországban és Kínában, másrészt következetesen törekszünk a cég termelékenységének és teljesítményének növelésére és a költségoptimalizálási program végrehajtásának sikeres folytatására.”

Az elmúlt évben a Skoda stagnáló piaci környezetben majdnem félmillió (492 111) Fabia, Octavia és Superb gépkocsit szállított ki a vevőknek, ezáltal 9 százalékos növekedést ért el. A legtöbb vevőhöz (236 698 db) a Fabia jutott el (2004-ben: 247 600). Csak kissé maradt el ettől az Octavia-család kiszállítása, ami világszerte elérte a 233 322 darabot, s így 28,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest (2004 – 181 683 db). A Skoda Superbet 22091-en választották. (2004 – 22392).

Nyugat-Európában 14,8 százalékkal sikerült növelni a Skoda kiszállításait, ez 276.216 volt 2005-ben. A legsikeresebb piac Németország, Nagy-Britannia és Spanyolország volt, ahol a Skoda növelte részesedését és új el rekordokat ért el. Ausztriában az előző évi kiszállított mennyiséget 11.4 százalékkal múlta felül a Skoda, 16233 darabbal 5,3 százalékos piaci részesedést ért el, ami a legjobb Európában.

A Cseh Köztársaságban 65166 új Skoda gépkocsi talált gazdára, ami 0,8 százalékos növekedést jelent 2004-hez viszonyítva. Kelet- és Közép-Európában (Csehország nélkül) 185 713 Skoda került a vevőkhöz, ami szintén növekedést jelent. Története során a Skoda első ízben lett piacvezető Lengyelországban, de – Csehország mellett – Szlovákiában, Bulgáriában és Bosznia-Hercegovinában is vezeti az kiszállítási listát.