Arról, hogy Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a Magyar Közút Zrt.-t az „új” körforgalom terveinek elkészítésére kérte, Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője számolt be közösségi oldalán. Az átterveztetés alapja, hogy az M7-es autópályán rendszerint torlódás alakul ki a 63. számú főútról, a Sárkeresztúri út felől, a 8. számú főútról (elkerülőről) és az áruházi behajtó felől érkezők miatt. Mint az a hivatalos levélben is szerepel, egy október eleji szakmai egyeztetést követően a szaktárca a körforgalom jelzőlámpás, többsávos körforgalommá alakítását rendelte el. Az első ütemű kialakítás műszaki meghatározásához a Magyar Közút Zrt. vállalta a csomópont átterveztetését, saját forrásból.

Az Auchan-körforgalom régi probléma
A jelenlegi elképzelésekről a feol.hu-nak Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója beszélt.
– Az Auchan-körforgalom kapacitása régi problémája az országos hálózatnak. Mivel a Közút üzemeltető-fenntartó cég, a fejlesztés a kereteinken kívül áll. Mi kapacitásbővítésre kaptunk utasítást – válaszolta megkeresésünkre a megyei igazgató. Tőle tudjuk: az átalakítandó körforgalom olyan értelemben lesz többsávos, hogy a várhatóan két, szükség esetén három sávot beton forgalomterelő kúpok választják el egymástól. Ez azt jelenti, hogy a csomópontból csak a megfelelő sávból lehet kihajtani, a körforgalmon belüli sávváltás nem lehetséges. A tervek szerint a jelzőlámpát a körforgalom bejárati ágánál helyezik el; a jelzőberendezés pedig csak annyi járművet enged behajtani a csomópontba, amennyi fennakadás nélkül ki tud jutni onnan.
– Az átalakítással ez a legtöbb, amit a meglévő adottságokból ki tudunk hozni – hangsúlyozta Molnár István, hozzátéve: mindez kapacitásbővítésként ideiglenes megoldást jelent. A szakma ugyanis egyetért abban, hogy közép- és hosszú távú megoldást egy új bekötés jelentene, például a Flaga Gáz Kft. telephelyének környékén.

Fotó: Koppán Viktor Dávid / Fejér Megyei Hírlap

2019-2020
A tervezet várhatóan a jövő év tavaszára, az átalakítás jó esetben 2019–2020-ra készül el. A munkálatok során a meglévő körforgalmat szélesítik, így a szakembereknek a becsatlakozó ágakon meglévő forgalmat biztosítaniuk kell, vagy elterelni azt más útvonalakra, például a 62-es főútra. Az autópályán kialakuló torlódások forgalombiztonságának növelése érdekében idén egy mintegy 1 kilométeres, ideiglenes burkolati jelekkel ellátott, szélesebb sávot alakítottak ki a Közút szakemberei az M7-esen. Minderre a kérdéses részen sárga táblák hívják fel a közlekedők figyelmét.